درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
سه شنبه، 25 اردیبهشت 1403 - 13:06   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  ما دقیقاً چه‌کاره‌ایم؟
  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟
  منصور شیخ‌الاسلامی مدیر حوزه مدیر روابط‌عمومی صندوق کارآفرینی امید شد
  تنزل جایگاه روابط‌عمومی: مشکلی دیرینه و فراتر از دولت‌ها
  ۲۷ اردیبهشت، روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  در روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی چه باید کرد؟
  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران
  مدیرکل روابط‌عمومی‌ و امور بین الملل استانداری فارس: آموزش، پیش نیاز عملکرد مطلوب روابط عمومی‌هاست
  روز ملی روابط‌عمومی: بازگشایی پارادایم جدید روابط‌عمومی
  چگونه روابط‌عمومی دیجیتال را با موفقیت با روابط‌عمومی داخلی ادغام کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9549صفحه نخست » فروشگاه آنلاین کتاب‌های روابط‌عمومیشنبه، 24 اسفند 1392 - 08:00
مدیریت ارتباط با مشتری
نقش کارگزاران در حفظ و رضایت مشتریان در بازار مالی (کارگزاری های بندرعباس)
در این مقاله به بررسی نقش کارگزاران در حفظ و رضایت مشتریان و جایگاه آنان در توسعه ی بازارهای مالی،در بورس و اوراق بهادار بندر عباس پرداخته شده است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران(شارا)،

نویسندگان :

بیژن عابدینی

دکتری حسابداری،رئیس دانشگاه آزاد واحد قشم،استاد راهنما
محمد حسین رنجبر

دکتری مالی،معاونت دانشگاه آزاد واحد قشم،استاد مشاور
زهرا حاجبی

miss.hajebi@yahoo.com
دانشجوی مدیریت بازرگانی گرایش مالی،دانشگاه آزاد واحد قشم،

 

چکیده :
در این مقاله به بررسی نقش کارگزاران در حفظ و رضایت مشتریان و جایگاه آنان در توسعه ی بازارهای مالی،در بورس و اوراق بهادار بندر عباس پرداخته شده است. اهداف این تحقیق عبارتند از:1.تبیین نقش کارگزاران درحفظ مشتریان در بازار مالی2. تبیین نقش کارگزاران در رضایت مشتریان در بازار مالی .در این  تحقیق از روش بررسی میدانی و تجربی در جهت به دست آوردن اطلاعات از پرسشنامه و مصاحبه استفاده می شود. بدین ترتیب که جامعه ی آماری این تحقیق شامل کارگزاری های بندر عباس می باشد .نتایج بدست آمد ه حاکی از آن است که بین نقش کارگزاران در حفظ و رضایت تاثیر معناداری وجود دارد.


واژگان کلیدی: کارگزاران، سرمایه گذاران،بورس اوارق بهادار،بازار مالی

 

 

مقدمه:
امروزه اطلاعات کمی در مورد عوامل مؤثر بر تصمیم گیری سرمایه گذاران وجود دارد.به خصوص در بورس اوراق بهادار بر طبق تحقیقات به عمل آمده حدود  41 درصد از مردم کشورهای پیشرفته،سرمایه گذاری مستقیم در سهام دارند.امروزه سرمایه گذاران برای انتخاب سرمایه گذاری دامنه بسیار وسیعی دارند،امّا تا به حال تحقیقات محدودی دربارۀ روش انتخاب از بین سرمایه گذاری های مختلف انجام شده است.تصمیمات مالی مردم روز به روز پیچیده تر و پر مخاتره تر می شود در حالی که نتایج این تصمیمات بر شیوه زندگی مردم بسیار مؤثر است.
با توجه به نیازی که مشتریان در بازارهای مالی به خصوص بازار بورس اوراق بهادار تهران به شناسایی سهام و انتخاب درست سرمایه گذاری در این بازار دارند.نیاز و نقش کارگزاران در بورس اوراق بهادار بیشتر ملزم خواهد شد و خود را نشان خواهد داد.( محمد علی آقایی،امید مختاریان،بررسی عوامل مؤثر بر تصمیم گیری سرمایه گذاران در بورس اوراق  بهادار تهران، تابستان 83)
کارگزاران اشخاصی حقیقی یا حقوقی هستند که نقش واسطه بین خریدار و فروشنده را در بازار بورس بازی می‌کنند. آنها در این نقش وظیفه یافتن خریدار برای فروشنده و فروشنده برای خریدار را بر عهده دارند. به عبارتی آنها عامل تطابق عرضه و تقاضا هستند و به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می‌شوند. خرید و فروش سهام شرکت‌های بورسی در بازار، فقط توسط کارگزاران رسمی سازمان بورس اوراق بهادار امکان پذیر است؛ و این مسئله موجب شفافیت معاملات بازار می‌شود. چرا‌ که به این ترتیب اطلاعات مربوط به معاملات مانند تعداد سهام، قیمت مورد معامله و تعداد خریدار و فروشنده هر روز در دسترس قرار می‌گیرد. کارگزاران طی تشریفات و آزمون‌های متعدد و خاصی انتخاب می‌شوند و مجوز تأسیس و فعالیت خود را از سازمان بورس اوراق بهادار دریافت می‌کنند، بنابراین درکار خود صلاحیت، مهارت و دانش لازم را دارا می‌باشند. کارگزاران به حساب مشتری خود وارد بازار می‌شوند و به وکالت از سوی وی اقدام به معامله به نفع او می‌کنند. از این رو با توجه به ماهیت کارکرد کارگزاران، این افراد باید علاوه بر دارا بودن تخصص، تجربه و هوشمندی، الزامات اخلاقی مانند صداقت و امانتداری را نیز رعایت کنند.

منبع: TMBA

دانلود مقاله با لینک مستقیم

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  روابط‌عمومی از حقوق بشر تا بخش کشاورزی


  ۷ اصل حمایتی در روابط


  4 نکته برای ایجاد برندسازی کارفرمایی استارتاپ شما


  روابط‌عمومی ایدیولوژیک؛ اثرهای مثبت و منفی


  گاهی به چیزی فراتر از نیازهای جسمانی توجه کن


  چالش‌های پوشش خبری و راهکارهای رفع آن


  پرورش صحیح، در گروی آموزش مناسب


  خبرنگاری توسعه


  ایران قوی با روابط عمومی قوی


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد