درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 17:56   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1320صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیچهارشنبه، 18 مرداد 1391 - 11:24
انتشار کتاب ژئوپلتیک و افکار عمومی
مولف کتاب "ژئوپلتیک و افکار عمومی"، ادامه داد: در حقیقت، ژئوپلتیک به مسائل مربوط به قدرت پرداخته و قدرت نیز به مجموعه ای از توانایی های مرئی و نامرئی اطلاق می شود.
  

شارا- کتاب "ژئوپلتیک و افکار عمومی" توسط مدرس دانشگاه آزاد اسلامی برای اولین بار در کشور تالیف و منتشر شد.
 
 مهدی مینایی مدرس دانشگاه آزاد اسلامی(واحدهای تهران مرکزی، شمال و کرج)در گفتگو با خبرنگار علمی پژوهشی خبرگزاری آنا، تحولات گوناگون در تمام شئون زندگی اجتماعی و لایه های زیست بشر را امری اجتناب ناپذیر دانست و خاطرنشان کرد: با ایجاد این تحولات، علوم انسانی نیز نیازمند تولید و بازتولید مستمر مفاهیم و ادبیات نوینی است تا افراد را برای کسب بالاترین میزان موفقیت در تحلیل و توضیح دهندگی تحولات اجتماعی توانمند سازد.
 
 عضو هیئت علمی دانشگاه جامع علمی کاربردی با مرتبه استادیار، بازکاوی و استخراج گنجینه های ادبی موجود در فرهنگ ها و بهره گیری از واژگان ترکیبی و استعاره ها را به منظور زایش مفاهیم نوین، از جمله این اقدامات در حوزه تولید ادبیات نظری دانست و افزود: از این رو، سبب و حسب درک هرچه بهتر ویژگیهای عصر و دوره حاضر، شناخت عناصر ناپیدا و غیر مادی قدرت، موجب اشراف بر توانایی های موجود و تقویت آن در جامعه شده و منجر به کشف راه های غلبه بر نظام سلطه خواهد شد.
 
 مدرس دانشگاه های تهران، شاهد، افسری امام علی (ع) و دانشکده خبر در ادامه، "افکار عمومی" را به عنوان یک پدیده اجتماعی- روانی، یکی از مهمترین عناصر نامحسوس و بسیار تاثیرگذار در تبیین قدرت ملی هر کشوری خواند و افزود: قدرت ملی به مفهوم ژئوپلتیکی آن، ویژگی و صفت برجسته جمعی آحاد یک ملت را منعکس ساخته و همزمان به صورت صفتی فردی در رابطه با یک کشور و دولت تجلی پیدا می کند.
 
 مولف کتاب "ژئوپلتیک و افکار عمومی"، ادامه داد: در حقیقت، ژئوپلتیک به مسائل مربوط به قدرت پرداخته و قدرت نیز به مجموعه ای از توانایی های مرئی و نامرئی اطلاق می شود. به طور کلی، مکتب ژئوپلتیک بر پایه تولید قدرت است و امروزه "تفکرات و ترجیهات انسانی" را مهمترین عامل تولید قدرت میدانند؛ به طوریکه در عصر ما، جذب و جهت دادن به ترجیهات ملت ها از طریق "اقناع افکار عمومی" یکی از منابع نامحسوس قدرت محسوب شده و برخورداری از آن توانایی غیرقابل انکاری را برای هر بازیگری در سطح نظام بین الملل ایجاد خواهد نمود.
 
 مینایی که از سابقه ای رسانه ای، بویژه تجربه اجرای برنامه های زنده سیاسی در شبکه جهانی جام جم برخوردار است، در خاتمه افزود: کتاب حاضر، با هدف واکاوی و تبیین یکی از مهمترین عوامل و مولفه های اثربخش قدرت نرم (افکار عمومی) و با درنظر گرفتن نقش این عامل اساسی در تولید قدرت، درصدد یافتن رابطه معنادار میان دو مقوله ژئوپلتیک و افکار عمومی، در جهت برهم زدم معادلات سنتی قدرت می باشد.
 
 گفتنی است کتاب "ژئوپلتیک و افکار عمومی" که در 137 صفحه توسط نشر آسیم منتشر شده است در هشت فصل مستقل به بررسی مفهوم ژئوپولیتیک، بینش جدی و فراگیر از ژئوپولیتیک، شناخت افکار عمومی و ابعاد مفهومی آن، نقش افکار عمومی در تولید قدرت، افکار عمومی و امنیت، افکار عمومی و دیپلماسی عمومی، افکار عمومی و جنگ روانی و افکار عمومی و جنگهای مدرن نسل چهارم می پردازد. این کتاب بعنوان منبع اصلی و فرعی قابل استفاده جهت تدریس در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، رشته های روابط عمومی، ارتباطات اجتماعی، جغرافیای سیاسی، علوم سیاسی و ارتباطات بین الملل می باشد.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد