شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- ‘PR-e-Sense’ یک مجله آن لاین در زمینه ارتباطات منتشر می شود. به گفته کی. سرینیواسان، سردبیر مجله، چهار سال پیش (در اول فوریه 2006) گروهی از متخصصان جوان درباره فعالیت های روابط عمومی بحث و بررسی می کردند. "به یکباره این فکر در ذهن ما جرقه زد که چرا یک مجله الکترونیکی راه اندازی نکنیم؟ ظرف 15 دقیقه، نام آن را انتخاب کردیم - ‘PR-e-Sense’، گرچه آن موقع درباره شکل، محتوی و غیره فکری نداشتیم، تصمیم گرفتیم که شماره فوریه 2006 را ظرف 10 روز در هفته اول مارس منتشر کنیم."
اسرینیواسان ادعا دارد که ‘PR-e-Sense’ تنها مجله از نوع خود در فضای ارتباطات است. او افزود که این مجله الکترونیکی در سراسر دنیا مخاطب دارد و بسیاری از متخصصان به نام در هیأت تحریریه آن – به صورت مدعو یا منظم- فعالیت می کنند.
اسرینیواسان افزود "تمام مجله های الکترونیکی به وسیله ای پادکستی با نام ‘PodUniversal’ به یکدیگر متصل هستند. تاکنون ‘PR-e-Sense’ هر ماه یک موضوع منحصر به فرد مانند روابط رسانه ای، تنظیم یک اطلاعیه رسمی، ارتباطات درونی، وبلاگ نویسی شرکتی، پادکست شرکتی، استفاده از ویکی ها در شرکت، روابط عمومی نوین، اداره شرکت، حق مربوط به قانون اطلاعات، ارتباطات بازاریابی، مدیریت زمان و خودبینی شرکتی را پوشش داده است و هیچ یک از موضوعات تاکنون تکرار نشده است."
اسرینیواسان در ادامه گفت "گرچه با شوق فراوان به جستجو درباره موضوعات می پردازیم و این مجله الکترونیکی را تولید می کنیم، به دلیل کمبود تلاش های بازاریابی، این مجله در میان تبلیغات چیان بازاری ندارد. در دو ماه گذشته، یک شرکت پیشرو اس.پی.یو، مجله الکترونیکی را ابزار خوبی برای تبلیغات برای مخاطب جهانی یافته است و آگهی های تبلیغاتی در سه موضوع سفارش داده است. امیدواریم که این شروع خوبی باشد."
بر اساس بازخوردی که از خوانندگان دریافت کردیم، مجله الکترونیکی به لحاظ محتوا، شکل، طراحی، و رنگ در چند سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته است و به گفته اسرینیواسان بیش از 100،000 مشترک در سراسر دنیا دارد.
‘PR-e-Sense’ در ویکیپدیا
منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)
|