درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 01:04   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 19861صفحه نخست » دوشنبه، 2 آذر 1394 - 10:38
بررسی رویکرد بهره‌وری و عوامل مؤثر بر افزایش یا کاهش بهره‌وری
نخستین بار لغت «بهره‌وری» در مقاله‌ای توسط فردی به نام «کوئیزنی» در سال 1766 میلادی ظاهر شد. بعد از بیش از یک قرن یعنی در سال 1833ـ آن طور که فرهنگ لغت‌شناسی لاروس بیان می‌کند) فردی به اسم «لیترِ» بهره‌وری را بدین گونه تعریف کرد...
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)، نخستین بار لغت «بهره‌وری» در مقاله‌ای توسط فردی به نام «کوئیزنی»  در سال 1766 میلادی ظاهر شد. بعد از بیش از یک قرن یعنی در سال 1833ـ آن طور که فرهنگ لغت‌شناسی لاروس بیان می‌کند) فردی به اسم «لیترِ»  بهره‌وری را بدین گونه تعریف کرد:
«
قدرت و توانایی تولید کردن» که در واقع در این جا بهره‌وری اشتیاق به تولید را بیان می‌کند. از اوایل قرن بیستم این واژه مفهوم دقیق‌تری، به عنوان رابطه بازده (ستانده) و عوامل و وسایل به کار رفته برای تولید آن بازده (نهاده یا داده) را به دست آورد. فردی به نام «ارلی»  در سال 1900 بهره‌وری را ارتباط بین بازده و وسایل به کار رفته برای تولید آن بازده اعلام کرد. در سال 1950 «سازمان همکاری اقتصادی اروپایی یا OEEC  »تعریف کامل‌تری از بهره‌وری به این شرح ارائه داد» :بهره‌وری خارج قسمت بازده به یکی از عوامل تولید است بنابراین می‌توان از بهره‌وری سرمایه، بهره‌وری سرمایه‌گذاری، بهره‌وری مواد خام، بسته به این که بازده در ارتباط با سرمایه، سرمایه‌گذاری یا مواد خام و غیره مورد بررسی قرار گیرد، نام برد

عام‌ترین تعریف از بهره‌وری عبارت است از نسبت خروجی به ورودی ( ) در بررسی بهره‌وری لازم است کلیه موارد از قبیل بهره‌وری کار، مواد، سرمایه، زمین، تکنولوژی و مدیریت را در نظر داشت. شاخص‌های بهره‌وری بیانگر رویدادهای پس از واقعه هستند. البته نتیجه ترکیبی عوامل یاد شده را در ارزش افزوده مؤسسه می‌توان یافت.
بهره‌وری در سطح یک مؤسسه تولیدی، بخشی و اقتصاد ملی قابل اندازه‌گیری است. بهره‌وری ممکن است بر اساس ارزش پولی و یا بر اساس ارزش فیزیکی تولید تعیین گردد. کوشش‌های اقتصادی انسان همیشه و همواره معطوف بر آن بوده است که حداکثر نتیجه را از حداقل تلاش‌ها و امکانات به دست آورد. این تمایل را می‌توان اشتیاق وصول به «بهره‌وری» افزون‌تر نام نهاد. جمیع اختراعات و ابداعات بشر متأثر از همین تمایل و اشتیاق می‌باشد. هر انسان عاقل و خردمندی می‌خواهد بهترین کار را انجام دهد و بهترین بهره را حاصل کند.
بهره‌وری مفهومی است جامع و کسی که افزایش آن به عنوان یک ضرورت، جهت ارتقای سطح زندگی، رفاه بیشتر، آرامش و آسایش انسان‌ها، که هدفی اساسی برای همه کشورهای جهان محسوب می‌شود، همواره مدنظر دست‌اندرکاران سیاست و اقتصاد و دولتمردان بوده و می‌باشد.
بهره‌وری درخت پرمحتوی و پرشاخ و برگی است. در پی تعالی و تکامل دانش بشری در مسائل اقتصادی و اجتماعی، مفهوم بهره‌وری بیشتر به تدریج از نظر شکل و محتوی دگرگونی، تکامل و توسعه پذیرفته و پیوسته تعاریف جدیدتر و کامل‌تری برای آن عرضه شده است.

دانلود مقاله با لینک مستقیم

 

نویسنده:
مریم پورعینی، مدرس مؤسسه آموزش عالی خانه کار قزوین

 

دانلود مقاله با لینک مستقیم

 

منبع: TMBA

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد