درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 17:40   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود
  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 20011صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 9 آذر 1394 - 05:01
آیا می‌خواهید که مخاطب خود را بهتر بشناسید
جهت جلوگیری از فهم، درک و تعبیر نادرست از پیام‌ها، زبانی را انتخاب کنید که مخاطب شما به خوبی آن را می‌فهمد. پیش از ارتباط با مخاطب، به افرادی که اجتماع مخاطبین را می‌سازند بیاندیشید.
  

4 Ways to Go Beyond the Press Release in a Post Panda World image panda bear 1113tm pic 106 300x199

 

 

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- امروزه شیوه منطقی و اثربخش صحبت و ارتباط با مخاطب یکی از بزرگترین چالش های پیش روی هر شرکت می باشد.
مشتریان شما به تمامی آنچه برای آنها می‌گویید یا می‌نویسید پاسخ مثبت یا منفی می‌دهند یا به طور کل به آن پاسخی نمی‌دهند. پس بیایید نحوه درک و شناخت بهتر مخاطب را بررسی کنیم.

در ابتدا، باید از طریق صحیح و به میزان کافی به مخاطب مورد نظر نزدیک شوید تا از این راه درباره آنها اطلاعاتی به دست بیاورید. از خود بپرسید که عکس العمل آنها به پیام مورد نظر شما ممکن است چه باشد. به علاوه فکر کنید که به چه شکلی دوست دارید تا حرف خود را بزنید. با در نظر گرفتن خود به جای مشتری، به این بینش دست خواهید یافت که آنها می‌خواهند چه چیزی را بدانند و دوست دارند که چگونه با آنها برخورد بشود.

امتیازات و مزایایی که مخاطب پایانی دریافت می‌کند را در نظر داشته باشید. انتخاب واژگان و طول پیام (همیشه سعی کنید که کلامتان به خلاصه ترین شکل ممکن باشد) به مخاطبتان نشان می‌دهد که چه میزان از اندیشه و اهمیت در ورای پیام شما، چه پیام گفتاری و چه نوشتاری، پنهان است.

مخاطبان متشکل از افراد هستند، و از پنداشت‌ها و نظرات متفاوتی برخوردارند. اگر به مخاطب خود نشان دهید که به آنچه به آنها انتقال می‌دهید اهمیت زیادی داده‌اید، متعاقباً این امر به آنها نشان می‌دهید که برای آنها ارزش و احترام بالایی قائل هستید.

جهت جلوگیری از فهم، درک و تعبیر نادرست از پیام‌ها، زبانی را انتخاب کنید که مخاطب شما به خوبی آن را می‌فهمد. پیش از ارتباط با مخاطب، به افرادی که اجتماع مخاطبین را می‌سازند بیاندیشید. از خود بپرسید:

• مخاطب کیست؟
• چرا برای آنها می‌نویسم یا سخنرانی می‌کنم؟
• از مخاطب می‌خواهم تا چه چیزی را بداند یا انجام دهد؟
• آنها پیش از این درباره این مسئله چه می‌دانند؟
• میزان شناخت و درک آنها از موضوع چقدر است؟
• نگرش احتمالی آنها به این موضوع چیست؟
• چگونه می‌توانم به نیازها و نگرش‌های مخاطبینم احترام بگذارم؟
• مخاطبم می‌خواهد که به چه چیزی دست پیدا کند؟
• چه رابطی به بهترین شکل با پیام همخوانی دارد- ایمیل، نامه، یادداشت، گزاراش، پیشنهاد، تماس تلفنی و .....
• چه فرمت یا قالبی برای مخاطب مناسب است و با پیام همخوانی دارد؟

سپس، برای آخرین قدم پیش از ابلاغ پیام، ایده‌های خود را مرتب و سامان‌دهی نمایید. این کار نشانه واقعی احترام به مخاطب است. نشان دهید که برای وقت و توجه آنها ارزش قائل هستید. برنامه‌ریزی کنید که اطلاعاتی که ارائه می‌دهید برای آنها کاملاً مفهوم و معنادار باشد. الگوی سازمانی شما ممکن است که به هر صورتی در بیاید (دارای تسلسل زمانی، از درون به بیرون، از بالا به پایین و ...). هدف شما حصول اطمینان از این است کسی که زمینه موضوعی مورد نظر شما برای او ناشناخته است، به خوبی آن را از ابتدا درک کرده و بفهمد. در پایان، با رویکردی مثبت و با هدف مشخص به وظیفه و کار خود نزدیک شوید. در ابتدای امر، این کار کمی کاربر و زمانبر است، اما آنچه را که به آنها اشاره شد را به درستی به کار ببندید و همیشه موفق باشید.
 

منبع مرجع: شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)

گروه ترجمه شارا

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد