درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 01:37   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 33226صفحه نخست » ادامه مطلب چهارچهارشنبه، 29 فروردین 1397 - 21:01
سخنی در باب گردشگری و صنعت توریسم - نگاهی تطبیقی با محوریت ایران
حسن خسروی - مدرس دانشگاه و مولف کتاب روابط عمومی و ارتباطات - اخیرا شنیده ام که برخی دولتمردان مرتبط با حوزه مناطق آزاد گفته اند که باید برای توسعه و رونق مناطق آزاد کاری کرد و تحولاتی در زمینه قوانین و مقررات آنها داشت ؟!؟!. خوب شما نگاه کنید به برخی کشورها که در زمینه صنعت توریسم در دو دهه گذشته گامهایی بلند برداشته اند .
  

بخش اول

فرمود: یا مکن با فیل بانان دوستی؛ یا بنا کن خانه ای در شان فیل

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- حقیقت امر آن است که ما برای آنکه در حوزه صنعت توریسم و گردشگری حرفی برای گفتن داشته باشیم؛ لازم و ضروری است که به چند نکته کلیدی عنایت لازمه را مبذول نماییم:

1 - نگاه و طرز تفکر و نگرش ما به گردشگری بایستی در وهله اول مشخص و شفاف و روشن باشد . متاسفانه صدای واحدی از دولت، نسبت به موضوع گردشگری شنیده نمی شود. مگر می شود که ما بگوییم می خواهیم در توریسم اول و دوم و سوم منطقه و دنیا و ... باشیم و فلان قدر درآمد کسب کنیم اما در برخی موارد تفکر قرون وسطایی و محدود داشته باشیم.

2 - موضوع بعد زیرساختها و تاسیسات و امکانات است. مثلا فرض کنید یک سرمایه گذار می خواهد در شهر چالوس هتل بسازد. واقعا این شهر و سایر شهرهای شمالی ایران، چقدر پتانسیل و آمادگی سرمایه پذیری دارند؟ شهرداری چقدر پای کار است؟ دولت چقدر زمین و وام و تسهیلات و تخفیفات و تشویق ها و برنامه های معقول و منطقی و برنامه ریزی شده حمایتی را در برنامه های خود دارد و ارایه می کند که سرمایه گذار راغب و با انگیزه و دلگرم باشد؟ تقریبا هیچ. آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است.

3- نکته دیگر قوانین و مقررات است . به نظر نمی رسد که گردشگری و صنعت توریسم در ایران ، قوانین و مقررات مشخص و مستقل و محکمی مبتنی بر معاهدات و پروتکل های بین المللی و... داشته باشد و این فاجعه آمیز است . حقیقت آن است که توریسم در ایران تابع قوانین مذهب است و الزامات مذهبی باید در آن رعایت شود که خود جای بحث فقهی و شرعی مفصلی دارد. صرف نظر از خوب یا بد بودن این موضوع می بینیم که ما دچار یک بام و دو هوا شده ایم .

اخیرا شنیده ام که برخی دولتمردان مرتبط با حوزه مناطق آزاد گفته اند که باید برای توسعه و رونق مناطق آزاد کاری کرد و تحولاتی در زمینه قوانین و مقررات آنها داشت ؟!؟!. خوب شما نگاه کنید به برخی کشورها که در زمینه صنعت توریسم در دو دهه گذشته گامهایی بلند برداشته اند .

به عنوان مثال آن وجهه مذهبی و دینی که شما در بیست سال گذشته از کشورهایی مثل امارات و ترکیه و مالزی در ذهن داشتید امروزه به کلی متحول و تغییر یافته و هنگامی که در خیابانهای آنکارا و دبی و کوآلالامپور و... قدم می زنید به هیچ وجه باورتان نمی شود که اینجا یک کشور اسلامی است که در بیست سال پیش دیده و شنیده بودید.

شما آمار تحولات صنعت توریسم در سه کشور مورد مثال یعنی امارات - ترکیه - مالزی را در یک دهه گذشته مقایسه کنید دقیقا در تایید مطالب بنده است که آنان آمده اند یک بار برای همیشه تکلیف خود را با صنعت توریسم روشن کرده اند و صدای واحدی از این منظر به گوش جهانیان رسیده است. دوباره تکرار و تاکید می کنم این سه حوزه را:

1- تغییر نگرش و طرز تفکر(حکومت یا دولت )

2- اجرای زیرساختها

3- قوانین و مقررات.

 

 تلفن مشاوره و آموزش 09122174383

 ادامه دارد...

 

 

 

 

 

   
  

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد