درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 12:45   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه
  مرجعیت رسانه‌ای
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39479صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 31 تیر 1398 - 12:49
روابط عمومی ها برای کشف آینده نیازمند سناریونویسی
دکتر حسن بشیر عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (علیه السلام) - سازمان نیز باید بر پایه این تحول در فضاهای واقعی و مجازی، ابزارها و امکانات لازم را در اختیار روابط عمومی ها قرار دهد تا بتوان با بکارگیری بهینه آنها به طراحی سناریوهای مطلوب و پیش بیی آینده بر اساس منطق و اطلاعات صحیح اقدام نماید.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| آینده نگری و آینده پژوهی یکی از مهمترین اقدامات روابط عمومیها برای ادامه حیات سازمان است. بدون توجه به آینده نمی توان از گذشته و حال استفادة بهینه کرد. از سوی دیگر، بدون شناخت دقیق گذشته و ارزیابی مداوم حال نیز نمی توان به آینده مطلوب رسید.


تعدد فضاهای زندگی در جهان جدید، وضعیتی خاص برای انسان و فعالیت های وی در قالب های مختلف از جمله روابط عمومی ایجاد کرده است. فضای واقعی، فضای مجازی و فضای سوم که فضای تداخلی میان واقعیت و مجاز است، وضعیت جدیدی را برای فعالیت و اقدام ایجاد کرده اند که بدون شناخت عمیق آنها امکان موفقیت تا اندازة زیادی وجود نخواهد داشت.


روابط عمومی ها برای کشف آینده نیازمند سناریونویسی، سناریونگاری و سناریوپژوهی هستند. سناریو در حقیقت تجسّم آینده است و این تجسّم باید بر پایة در نظر گرفتن واقعیت های مختلف از جمله توجه به سه فضای مطرح شده باشد.


روابط عمومی ها در این فضای تداخل واقعیت و مجاز نیازمند تجدید نظر در طراحی سناریوهای مختلف و نگاه به آینده است که می توان در چند محور ذیل خلاصه نمود.


1- روابط عمومی باید همزمان به سه فضای واقعی، مجازی و تداخلی واقعی- مجازی توجه یکسان داشته باشند.


2- روابط عمومی باید طراحی ها، گزارش ها، اخبار و کلیه مواردی که از طرف آنها در رابطه با سازمان مطرح می شود به نوعی تکاملی باشند. به عبارت دیگر، هر بخشی که در هر فضا مطرح می شود باید مکمل مطالب بخش های مطرح شده در فضاهای دیگر باشد.


3- سناریونویسی و سناریونگاری در فضای جدید باید متفاوت از سناریو نویسی در فضای واقعی باشد. در فضای سوم تداخلی، سناریوهایی باید تولید شوند که همزمان ناظر به واقعیت واقعی و واقعیت مجازی باشند.


4- آینده نگری در چنین فضای جدید نیز باید متحول شود. سرعت تغییرات، همزمانی و درزمانی اطلاعات، چندسویگی ارتباط، پاسخگویی اجباری، سرعت پیام رسانی، تنوع مطالب و غیره، تاثیرات زیادی بر سازمان و جامعه می گذارد. محاسبه این تغییرات اگر با عینک فضای واقعی که به شکل تدریجی و فرایندی عمل می کند، باشد، قطعا پیش بینی آینده با مشکل اساسی روبرو خواهد شد. بر همین اساس باید شیوه نگارش سناریوها نیز تفاوت اساسی پیدا کند.


5- سازمان نیز باید بر پایه این تحول در فضاهای واقعی و مجازی، ابزارها و امکانات لازم را در اختیار روابط عمومی ها قرار دهد تا بتوان با بکارگیری بهینه آنها به طراحی سناریوهای مطلوب و پیش بیی آینده بر اساس منطق و اطلاعات صحیح اقدام نماید.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد