درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 15:09   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
  روابط‌عمومی، اهمیت افکار عمومی درون و برون‌سازمانی
  روابط‌عمومی؛ از اطلاع‌رسانی تا اطلاع‌یابی
  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی
  این روابط را عمومی می‌کند
  ضرورت راه‌اندازی رشته ارتباطات در دانشگاه‌های سراسری و آزاد ارومیه
  بیانیه موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  فرسودگی روابط‌عمومی
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 48540صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومییکشنبه، 12 دی 1400 - 15:12
معرفی کتاب: کاربرد فنون رسانه‌ای در روابط‌عمومی
در این مجموعه تلاش شده تا حد امکان از مباحث حاشیه‌ای، نظری و تئوری‌پردازی فاصله گرفته و بتواند مهمترین و کاربردی‌ترین اصول و فنون رسانه‌ای موردنیاز روابط‌عمومی‌ها را به شکل عینی تبیین و فرایند آن را تشریح کند. این کتاب به نوعی ادامه و تکمیل‌کننده مباحث اولین و دومین کتاب این‌جانب تحت عنوان «گزارش‌نویسی برای روابط‌عمومی» و «ارتباطات رسانه‌ای در روابط‌عمومی» است که در سال‌های 79 و 81 انتشار یافته و با توصیه و راهنمایی دوستان، همکاران و علاقمندان به این حوزه تکمیل، تهیه و تدوین شده است.
  

کاربرد فنون رسانه‌ای در روابط‌عمومی
نویسنده: سیدشهاب سیدمحسنی

فهرست مطالب

مقدمه

فصل اول: روابط‌عمومی و فنون رسانه‌ای
اصول خبرنویسی
- تعریف خبر
- مفاهیم اساسی در خبر
- عناصر خبری
- ارزش‌های خبری
- سبک‌های خبرنویسی
- شناخت لید و انواع آن
- شناخت تیتر، انواع و اشکال آن
- شیوه‌ها و راه‌های کسب خبر
- انواع خبر تولیدی
- فرایند تهیه، انتشار و اثربخشی خبر
- مدل فرایند تولید، انتشار، بازتاب و اثربخشی خبر
- سخت خبر و نرم خبر
- خبرنویسی الکترونیکی
- خبرنویسی برای رادیو
- خبرنویسی برای تلویزیون
- نمونه خبر
- فرم خبر
- فرم ارزیابی خبر

اصول گزارش‌نویسی
- تعاریف و مفهوم گزارش
- ویژگی‌های گزارش
- ساختار گزارش
- محتوای گزارش
- زبان مخاطب گزارش
- مراحل و فرایند تهیه گزارش
- شیوه‌های گزارش‌نویسی
- انواع گزارش از لحاظ شکل و محتوا
- انواع گزارش در روابط‌عمومی
- مدل فرایند تهیه، انتشار و اثربخشی گزارش
- فرم ارزیابی گزارش

تهیه و انتشار بیانیه
- فرم ارزیابی بیانیه

تهیه مقاله‌ها، تحلیل و تفسیر
- فرم ارزیابی مقاله

آکهی مطبوعاتی و تیزر رادیو و تلویزیونی
- فرم ارزیابی آکهی
- فرم ارزیابی تیزر تلویزیونی

مصاحبه‌های مطبوعاتی و رادیو و تلویزیونی
- فرایند ترتیب دادن مصاحبه
- مدل فرایند برگزاری مصاحبه
- فرم ارزیابی مصاحبه

برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی
- فرایند شرکت مدیران و کارشناسان در برنامه‌ها
- مدل فرایند شرکت مدیران و کارشناسان در برنامه‌ها

تولید فیلم و سریال
- فرم ارزیابی فیلم

سفر رسانه‌ای
- فرایند برگزاری سفر رسانه‌ای
- مدل فرایند برگزاری سفر رسانه‌ای
- فرم ارزیابی سفر رسانه‌ای

پاسخگویی به رسانه‌ها
- فرایند پاسخگویی به رسانه‌ها
- مدل فرایند تهیه و ارسال جوابیه و پاسخگویی به رسانه‌ها
- نمونه جواب ارسالی
- فرم ارزیابی جوابیه
 

پوشش خبری و تصویری مراسم و برنامه‌ها
- فرایند پوشش خبری و تصویری مراسم
- مدل فرایند پوشش خبری
- فرم ارزیابی مراسم و برنامه‌ها
میهمانی رسانه‌ای
پایش رسانه‌ای

فصل دوم: روابط‌عمومی و فنون رسانه‌ای
وب‌سایت خبری (News Web Site)
- فرم ارزیابی سایت خبری
تولید و ارسال پیامک (SMS-MMS)
وبلاگ‌نویسی (Blogging)
پادکست (Podcast)
وادکست (Vadcast)
اتاق خبری آنلاین (Online News Room)
ویدئو کنفرانس (Video Conference)
پست الکترونیک (e-mail)

فصل سوم: روابط‌عمومی و اثربخشی فنون رسانه‌ای
اثربخشی فنون رسانه‌ای
تعیین سیاست‌های اطلاع‌رسانی
مخاطب‌پژوهی
تولید پیام رسانه‌ای
مخاطب‌شناسی رسانه‌ای
ارزیابی اثربخشی رسانه‌ای
 

نتیجه‌گیری
مدل اثربخشی فنون رسانه‌ای


منابع و ماخذ


واژه‌نامه تخصصی (روابط‌عمومی و رسانه)


مقدمه

ارتباط با رسانه‌ها یکی از مهمترین و حساس‌ترین وظایف و ماموریت‌های برون‌سازمانی واحدهای روابط‌عمومی را تشکیل می‌دهد. از این طریق زمینه انتشار و انعکاس برنامه‌ها، سیاست‌ها و اقدامات سازمان‌ها در راستای افزایش آگاهی‌های عمومی و روشنگری افکار عمومی فراهم می‌آید. یکی از مشکلاتی که همواره ماموریت خطیر اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ها را از طریق رسانه‌ها (رادیو، تلویزیون، روزنامه‌ها، نشریات تخصصی، خبرگزاری‌ها، سایت‌های خبری و ...) با محدودیت روبرو می‌سازد. عدم شناخت و تسلط بسیاری از روابط‌عمومی‌ها با اصول حرفه‌ای ارتباط و تعامل با رسانه‌ها و هم‌چنین عدم بهره‌گیری علمی و تخصصی در تهیه و تنظیم انواع قالب‌های فنون رسانه‌ای (خبر، گزارش خبری، مصاحبه، بیانیه و اطلاعیه، یادداشت، مقاله، جوابیه و ...) می‌باشد. وجود این ضعف حرفه‌ای و ساختاری معمولا فرصت‌های اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای بی‌نظیر و رایگانی را از واحدهای روابط‌عمومی در ارتباط با رسانه‌ها سلب می‌کند.

 

این در حالی است که با آشنایی و تسلط تیم مدیریتی و کارشناسی روابط‌عمومی در بخش ارتباط با رسانه‌ها با اصول و فنون رسانه‌ای می‌توان از این فرصت و قابلیت‌های بالای خبری و تحلیلی اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های جمعی نهایت استفاده و بهره‌برداری را به عمل آورد. لذا این نوشتار سعی بر آن دارد که به زبانی ساده، روان و کاربردی به مهمترین فنون رسانه‌ای که می‌تواند مورد استفاده واحدهای روابط‌عمومی سازمان‌ها و دستگاه‌ها قرار گیرد پرداخته و آنان را با آخرین یافته‌های این حوزه آشنا سازد.


در این مجموعه تلاش شده تا حد امکان از مباحث حاشیه‌ای، نظری و تئوری‌پردازی فاصله گرفته و بتواند مهمترین و کاربردی‌ترین اصول و فنون رسانه‌ای موردنیاز روابط‌عمومی‌ها را به شکل عینی تبیین و فرایند آن را تشریح کند. این کتاب به نوعی ادامه و تکمیل‌کننده مباحث اولین و دومین کتاب این‌جانب تحت عنوان «گزارش‌نویسی برای روابط‌عمومی» و «ارتباطات رسانه‌ای در روابط‌عمومی» است که در سال‌های 79 و 81 انتشار یافته و با توصیه و راهنمایی دوستان، همکاران و علاقمندان به این حوزه تکمیل، تهیه و تدوین شده است.


امید است مورد استفاده علاقمندان حوزه ارتباطات و روابط‌عمومی به ویژه کارشناسان روابط‌عمومی در بخش ارتباط با رسانه‌ها قرار گیرد. همچنین جا دارد از اهتمام جناب آقای مهدی باقریان و موسسه کارگزار روابط‌عمومی که در انتشار این اثر نقش تعیین‌کننده‌ای داشته تشکر کنم.


بدون تردید کتاب مذکور با ضعف‌ها و کاستی‌هایی همراه است که با تذکر و راهنمایی خوانندگان آن انشاءا... در چاپ‌های بعدی تکمیل‌تر خواهد شد.


 لینک فروشگاه: https://kpri.ir/?p=4194

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد