درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 12 خرداد 1403 - 19:45   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟

  آرشیو اینترنت تحت حملات دیداس قرار گرفته است: چه خبر و چه باید کرد؟


ادامه ادامه مطلب دو

نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه

  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


ادامه ادامه مطلب سه

5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند

  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا هدفون‌هایی که صدا‌ی اطراف را حذف می‌کنند مضرند؟
  روابط‌عمومی: فراتر از بازاریابی و روابط انسانی
  رسانه‌های اجتماعی و قانون: هشداری برای برندها و تولیدکنندگان محتوا
  مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران: جریان‌سازی پرقدرت دستاوردهای سازمان‌ها از الزامات فعالیت‌های روابط‌عمومی است
  برگزیدگان نخستین جشنواره روابط‌عمومی‌های برتر حوزه صنعت، معدن و اصناف همدان معرفی شد
  پدیده تکنوفرهنگ و استحاله فرهنگ
  رهبران موثر ارزش‌ها را بیان می‌کنند - و بر اساس آنها زندگی می‌کنند
  مهم‌ترین مباحث برجسته دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی
  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند
  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 52195صفحه نخست » مقالات روابط عمومیشنبه، 23 اردیبهشت 1402 - 14:13
مدیریت استراتژیک روابط‌عمومی‌ صنعتی
دکتر احمد یحیایی ایله‌ای - تدوین الگوهای تخصصی روابط‌عمومی‌ صنعتی می تواند بخش قابل اعتنایی از مشکلات را کاهش داده و یا از ایجاد مشکلات و بحران‌ها پیشگیری کند و از این روی بر کارگزاران و مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی‌ در بخش صنعت یک مسئولیت مستندسازی تجارب مفید است تا دیگران از خدمات مفیدی که انجام شده است بهره کافی ببرند.
  

مقدمه


آغاز به کار روابط‌عمومی‌ در راه آهن آمریکا و صنعت نفت ایران بر این گفته صحه می گذارد که اساساً صنعت، خاستگاه اولیه روابط‌عمومی مدرن در جهان و همچنین در ایران بوده است.


همچنین با توسعه و گوناگونی روزافزون فعالیت‌های روابط‌عمومی‌ در موسسات و سازمانها، تخصصی شدن اقدامات روابط‌عمومی‌ الزامی شده بطوری که در کشورهای پیشرفته در جهت بهره مندی از توانایی و ظرفیت روابط‌عمومی‌ دانشگاه ها و بالطبع آن سازمان ها رویکرد تخصصی کردن روابط‌عمومی‌ را پیشه کرده اند. تخصصی کردن روابط‌عمومی‌ در بخش های صنعتی، خدماتی، تجاری، ورزشی، بیمارستانی و ...


لازم است اشاره شود که بخش بزرگ روابط‌عمومی‌ کشور و بالطبع هزینه های روابط‌عمومی‌ کشور در بخش روابط‌عمومی‌ صنعتی اتفاق می افتد و لازم است روابط‌عمومی‌ ها با توسعه رویکرد تحقیقی، علمی و آموزشی با بهره گیری از مشاوران حرفه ای تلاش کنند تا الگوهای تخصصی برای روابط‌عمومی‌ طراحی و تدوین گردد زیرا غیر تخصصی عمل کردن کارایی، روابط‌عمومی‌ ها را کاهش می دهد.


تدوین الگوهای تخصصی روابط‌عمومی‌ صنعتی می تواند بخش قابل اعتنایی از مشکلات را کاهش داده و یا از ایجاد مشکلات و بحران‌ها پیشگیری کند و از این روی بر کارگزاران و مدیران و کارشناسان روابط‌عمومی‌ در بخش صنعت یک مسئولیت مستندسازی تجارب مفید است تا دیگران از خدمات مفیدی که انجام شده است بهره کافی ببرند.


در این زمینه همچنین دانشگاه ها و NGO های روابط‌عمومی‌ بایستی تلاش کنند تا راهکار مناسب برای تدوین این الگوها را بیابند و با حمایت روابط‌عمومی‌ های صنایع بزرگ بتوانند نسبت به طراحی مدل های بومی و تخصصی گامی بردارند.

راهبردهای ارتباطی روابط‌عمومی‌ صنعتی


1. انسانی کردن صنعت تلطیف فضاهای صنعتی
2. ترویج ارزش های صنعت
3. مدیریت شایعات و دغدغه های کارگری
4. غنی سازی اوقات فراغت خانواده کارکنان
5. مدیریت ارتباطات آنلاین ذی نفعان سازمان
6. مدیریت اثربخش بازدیدهای صنعتی
7. مدبریت مسئولیت اجتماعی ماندگار

روابط‌عمومی‌ صنعتی آرمانی


برای رسیدن به یک روابط‌عمومی‌ صنعتی آرمانی که بتواند در جایگاه یک روابط‌عمومی‌ توسعه بخش یاریگر صنعت باشد بایستی قدامات زیر انجام پذیرد:


1. بایستی مدیران صنعت به روابط‌عمومی‌ به عنوان یک بخش استراتژیک توجه کنند و در انتخاب مدیران روابط‌عمومی‌ به عنوان یک مشاوره و تحلیل گر هوشیار توجه داشته باشند.
2. مدیران روابط‌عمومی‌ صنعتی بایستی مسئولیت اجتماعی را محور تمامی فعالیت های ارتباطی صنعت قرار دهند و به عنوان راهبرد اصلی ارتباطات برون سازمانی مورد توجه قرار دهند.
3. روابط‌عمومی‌ بایستی تلاش کند تا در درون صنعت، فضای خشک صنعتی را تلطیف کرده و شادابی را برای سازمان به ارمغان بیاورد.
4. روابط‌عمومی‌ بایستی صنعت را در ارتقای فرهنگ سازمانی کمک کند و مروج ارزشهای کار و سخت کوشی و خلاقیت در فضای صنعتی باشد.

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  به دنبال مشتریان وفادار هستید؟


  ۵ چیزی که هرگز نباید به رئیس خود بگویید


  چگونه روابط حرفه‌ای معنادار ایجاد کنیم


  رئیس عزیز، شما جلسات زیادی برگزار می‌کنید - بهترین تیم‌ها جلسات کمتری دارند


  چیزی که در سال اول کار در روابط‌عمومی دیجیتال یاد گرفتم


  چرا شرکت در دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و بیست‌وسومین دوره جوایز طلایی صنعت روابط‌عمومی ایران مهم است؟


  5 اشتباه روابط‌عمومی که استارت‌آپ‌های هوش مصنوعی باید از آن اجتناب کنند


  نشت اسناد داخلی گوگل جزئیات عملکرد الگوریتم رتبه‌بندی را آشکار می‌کند


  نقشه برداری از آگاهی انسان: مطالعه‌ای پیشگامانه


  جلسه فوق محرمانه ای در مادرید با حضور مدیران اجرایی گوگل دیپ مایند، آنتروپیک و هوش مصنوعی مایکروسافت آغاز می‌شود


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد