درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 24 خرداد 1403 - 01:54   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی اعلام شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر ‌شد
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی با تکریم از شادروان دکتر سید وحید عقیلی و حضور خانواده ایشان برگزار شد
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و تجلیل از پیشکسوت این عرصه، دکتر برات‌الله صمدی‌راد
  کتاب "انقلاب هوش مصنوعی در روابط‌عمومی" رونمایی شد
  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی در حال برگزاری است
  قبل از شروع همکاری با کسی، در مورد سبک کار خود صحبت کنید
  هوش اپل: گام بزرگ اپل در هوش مصنوعی
  وحشت اخلاقی جدید: رسانه‌های اجتماعی
  آیا روابط‌عمومی در بلاک چین مرده است؟ نگاهی به دیدگاه‌های مخالف
  هوش مصنوعی: بازاریاب خلاق یا ابزار خلاقانه؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 5256صفحه نخست » تازه های نشر روابط عمومیشنبه، 30 شهریور 1392 - 04:58
عصر بی‌سرزمین
کتاب «عصر بی‌سرزمین» جستاری است بر دیپلماسی رسانه‌ای و روندپژوهی تحولات شبکه‌های بین‌المللی ...
  

نویسندگان: شهرام گیل‌آبادی و سیدرحیم تیموری ناشر: نگارش شرق (معاونت اطلاع‌رسانی و پژوهش دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام)

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا) ـ  کتاب «عصر بی‌سرزمین» جستاری است بر دیپلماسی رسانه‌ای و روندپژوهی تحولات شبکه‌های بین‌المللی که در چهار فصل تدوین شده است: فصل اول شامل بحث مقدماتی از تاریخچه دیپلماسی رسانه‌ای و بررسی مفاهیم و رویکردها و نظریه‌ها در این حوزه است که سعی در تجمیع دیدگاه‌های مختف و آراء صاحبنظران درباره ساحت‌های مختلف رابطه رسانه و سیاست دارد.
 
فصل دوم این کتاب به بررسی روند عام تحولات شبکه‌های بین‌المللی در چارچوب دیپلماسی رسانه‌ای می‌پردازد که هدف از آن تعیین جوانب و چارچوب‌های عمل شبکه‌ها در گستره سیاست فرهنگی کشورهای متبوع خود است.
 
نویسندگان این کتاب معتقدند شبکه‌های بین‌المللی به خوبی از امکانات مختلف رسانه‌ای خود از جمله وب‌سایت، رادیو، تلویزیون، فضای سایبری، فیس بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی در قالب یک چرخه رسانه‌ای کارآمد بهره می‌برند تا اهداف سیاست خارجی خود را عملیاتی کنند.
 
نگاهی تطبیقی به مباحث مطرح شده در فصل سوم کتاب، مبین این موضوع است که الزامات سیاست فرهنگی هر کشور چارچوب عامی است که اهداف فرهنگی ـ رسانه‌ای، درون آن شکل می‌گیرند. حتی می‌توان ادعا کرد برآیند فعالیت شبکه‌های بین‌المللی به عنوان اهرم سیاسی عملیاتی کردن دیپلماسی رسانه‌ای، به فرهنگ برمی‌گردد که چنین امری برآمده از تعامل بین‌المللی تحولات فرهنگی و رسانه‌ای است.
 

علاوه بر قابلیت رسانه‌ها در چارچوب اولویت‌های سیاست فرهنگی و دستیابی به اهداف مطرح شده، شبکه‌های بین‌المللی با توجه به دامنه مخاطبان و فعالیت مطابق با اسلوب دیپلماسی رسانه‌ای، توانایی‌های شگفت‌انگیز دیگری نیز پیدا کرده‌اند.
 
این رسانه‌ها به نسبت همنوایی و درک اقتضائات دنیای مدرن و تغییرات معاصر، می‌توانند سرعت تحولات و انقلاب‌های منطقه‌ای و جهانی را افزایش دهند و بر سرنوشت جوامع انسانی تاثیرگذار باشند. تبیین نظری نقش رسانه‌ها در تحولات منطقه‌ای و سایر موارد مذکور، موضوع فصل چهارم کتاب است.
 
این کتاب می‌کوشد از راه بررسی روندهای عام تعدادی از رسانه‌های بین‌المللی در چارچوب دیپلماسی رسانه‌ای، با ارائه شواهدی، ادعای خود را که همانا تبدیل این رسانه‌ها به کارگزاران اصلی سیاست‌های فرهنگی کشور متبوع خود است، ثابت کند.
 
در بخشی از کتاب «عصر بی‌سرزمین» می‌خوانیم:
 
«از اهرم‌های اصلی دیپلماسی رسانه‌ای، استفاده از رسانه‌های جهانی است. این رسانه‌ها در چارچوب سیاست‌های فرهنگی برآمده از مناسبات جامعه اطلاعاتی عمل می‌کنند. از ویژگی‌های این جوامع، داشتن دانش و اطلاعات در فعالیت‌های است. در نظر گرفتن ابعاد جهانی شدن فرهنگ در برنامه‌های رسانه‌ای و اهمیت دادن به سیاست‌، تکثر جامعه و جنبش‌های اجتماعی و گروه‌های منزلتی، از اهداف رسانه‌ای و فرهنگی این کشور است. این موضوعات تضارب افکار و فرهنگ‌های مهاجم را برای تهی‌انگاری جوامع و رسیدن به سرگشتگی فرهنگی پیش افکنی می‌کنند که این حرکت، انگاره‌ای نوظهور برای عصری در عصر بی‌سرزمینی است.»
 
این کتاب 160 صفحه‌ای در تیراژ 1500 نسخه و با بهای 5900 تومان از سوی نگارش شرق وابسته به معاونت اطلاع‌رسانی و پژوهش دبیرخانه مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر شده است.

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی در حال برگزاری است


  وحشت اخلاقی جدید: رسانه‌های اجتماعی


  آیا روابط‌عمومی در بلاک چین مرده است؟ نگاهی به دیدگاه‌های مخالف


  قبل از شروع همکاری با کسی، در مورد سبک کار خود صحبت کنید


  هوش اپل: گام بزرگ اپل در هوش مصنوعی


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی و تجلیل از پیشکسوت این عرصه، دکتر برات‌الله صمدی‌راد


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی با تکریم از شادروان دکتر سید وحید عقیلی و حضور خانواده ایشان برگزار شد


  کتاب "انقلاب هوش مصنوعی در روابط‌عمومی" رونمایی شد


  شماره 67 فصلنامه کارگزار روابط‌عمومی منتشر ‌شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد