شبکه اطلاعرسانی روابطعمومی ایران (شارا) || ادلمن به بررسی اعتماد جهانی به برندهای آسیایی پرداخته است. این نظرسنجی آنلاین از بیش از 32000 پاسخ دهنده در 28 کشور از 1 تا 28 نوامبر 2022 انجام شده است.
به گزارش شارا به نقل از موسسه روابطعمومی، یافتههای کلیدی عبارتند از:
83 درصد از مشاغل آسیایی تمایل خود را برای گسترش به خارج از کشور اعلام کردند. — این تمایل در مشاغل مستقر در اندونزی، چین، تایلند و ویتنام مشهودتر بود.
26 درصد از پاسخدهندگان جهانی (به استثنای پاسخدهندگان داخلی) به شرکتهای مستقر در چین اعتماد دارند. — این رقم طی ده سال گذشته 5 درصد کاهش یافته است.
59 درصد از پاسخدهندگان جهانی گفتند که به شرکتهای مستقر در ژاپن «برای انجام کار درست» اعتماد دارند، پس از آن کره جنوبی (46 درصد)، هند (31 درصد) و چین (26 درصد).
87 درصد از پاسخدهندگان منطقه آسیا و اقیانوسیه گفتند که انتظار دارند یک مدیرعامل در مورد مسائل مربوط به رفتار با کارکنان (83 درصد) و تغییرات اقلیمی (79 درصد) موضع گیری کند.
69 درصد از پاسخدهندگان جهانی گفتند که اعتراف یک شرکت به اشتباهات خود، تأثیر بسیار یا بسیار زیادی در افزایش اعتماد آنها به برند خواهد داشت.
این یافتهها نشان میدهد که در حالی که مشاغل آسیایی تمایل زیادی به گسترش به خارج از کشور دارند، اما با چالشهایی از جمله اعتماد کم به برندهای آسیایی در سطح جهانی مواجه هستند. با این حال، فرصتهایی نیز برای مشاغل آسیایی وجود دارد، زیرا بسیاری از مصرف کنندگان جهانی میخواهند شرکتها در مورد مسائل مهم اجتماعی موضع گیری کنند.
در اینجا چند راه برای غلبه بر چالشهای اعتماد و افزایش فرصتها برای مشاغل آسیایی در بازارهای جهانی وجود دارد:
روی ساخت برند خود تمرکز کنید. یک برند قوی می تواند به شما در ایجاد اعتماد با مشتریان در سراسر جهان کمک کند. روی توسعه یک برند معتبر و قابل اعتماد که ارزش های شما را منعکس می کند، تمرکز کنید.
در مورد شفافیت و پاسخگویی سرمایه گذاری کنید. مصرف کنندگان جهانی میخواهند به شرکتهایی اعتماد کنند که شفاف و پاسخگو هستند. به طور منظم در مورد عملکرد شرکت خود گزارش دهید و به بازخورد مشتری گوش دهید.
در مورد مسائل مهم اجتماعی موضع گیری کنید. همانطور که این تحقیق نشان میدهد، بسیاری از مصرف کنندگان جهانی میخواهند شرکتها در مورد مسائل مهم اجتماعی موضع گیری کنند. در مورد مسائلی که برای شما و مشتریانتان مهم هستند، صحبت کنید و اقدام کنید.
با شرکای محلی همکاری کنید. همکاری با شرکای محلی می تواند به شما در کسب اعتماد مشتریان در بازارهای جدید کمک کند. شرکای محلی می توانند شما را با فرهنگ و آداب و رسوم محلی آشنا کنند و به شما کمک کنند تا محصولات و خدمات خود را به گونه ای تطبیق دهید که برای مشتریان محلی جذاب باشد.
انتهای پیام/
|