درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 00:20   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟

  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  برگزاری بوت‌کمپ تحول در روابط‌عمومی صنایع با استفاده از هوش مصنوعی در تبریز
  وزیر علوم خطاب به روابط‌عمومی دانشگاه‌ها؛ قبل از بحرانی شدن اعتراضات دانشجویی اطلاع‌رسانی کنید
  دو بال پرواز برای موفقیت کسب‌وکارها
  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز
  چرا نوشتن با دست برای تفکر و یادگیری بهتر از تایپ کردن است؟
  گوگل از آینده هوش مصنوعی رونمایی کرد
  پیام مدیرکل روابط‌عمومی سازمان تات به مناسبت روز ارتباطات و روابط‌عمومی
  روز روابط‌عمومی مبارک
  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن
  قدرت گوش دادن فعال
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 53853صفحه نخست » مقالات روابط عمومیپنجشنبه، 23 فروردین 1403 - 09:38
چگونه از مبالغه‌گویی در روابط‌عمومی جلوگیری کنیم؟
از استفاده از کلمات و عبارات اغراق‌آمیز خودداری کنید. به جای استفاده از کلماتی مانند "عالی"، "فوق‌العاده"، "بی‌نظیر"، و "تازه‌ترین" از کلمات و عبارات دقیق و واقع‌بینانه استفاده کنید.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || متاسفانه رفتارهای اغراق‌آمیز در روابط‌عمومی و برخی افراد در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های موبایلی هم مشاهده می‌شود.

برخی از افراد و روابط‌عمومی‌ها برای جلب توجه، دست به اغراق گویی می‌زنند. این اغراق گویی می‌تواند در قالب استفاده از کلمات و عبارات و تصاویر و عناوین اغراق‌آمیز و غیرواقعی باشد.

این نوع رفتارها می تواند پیامدهای منفی زیادی برای افراد و  روابط‌عمومی داشته باشد. از جمله این پیامدها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

از دست دادن اعتماد مخاطبان: زمانی که مخاطبان متوجه شوند که اطلاعات ارائه شده توسط افراد و روابط‌عمومی اغراق آمیز یا غیرواقعی است، اعتماد خود را به آن روابط‌عمومی از دست می‌دهند. این امر می تواند به کاهش اثربخشی فعالیت‌های روابط‌عمومی منجر شود.

ایجاد رسوایی: در مواردی که اغراق گویی افراد و روابط‌عمومی‌ به حد افراط برسد و منجر به انتشار اطلاعات نادرست شود، می تواند موجب ایجاد رسوایی برای آن روابط‌عمومی‌ و سازمان مربوطه شود.

تضعیف جایگاه روابط‌عمومی: رفتارهای غیراخلاقی و غیرحرفه‌ای روابط‌عمومی‌ و متخصصان آن می‌تواند به تضعیف جایگاه این حرفه در جامعه منجر شود.

برای جلوگیری از این پیامدهای منفی، متخصصان و روابط‌عمومی‌ها باید از اغراق گویی در فعالیت‌های خود خودداری کنند.

روابط‌عمومی‌ها و متخصصان روابط‌عمومی باید بر اساس صداقت و شفافیت، اطلاعات صحیح و واقعی را به مخاطبان ارائه دهند.

در اینجا چند نکته برای جلوگیری از اغراق گویی در روابط‌عمومی ارائه شده است:

از استفاده از کلمات و عبارات اغراق‌آمیز خودداری کنید. به جای استفاده از کلماتی مانند "عالی"، "فوق‌العاده"، "بی‌نظیر"، و "تازه‌ترین" از کلمات و عبارات دقیق و واقع‌بینانه استفاده کنید.

از بزرگنمایی دستاوردها خودداری کنید. اگر دستاوردی دارید، آن را به طور واقعی و بدون اغراق بیان کنید.

قبل از ارائه اطلاعات، صحت آن را بررسی کنید. از منابع معتبر برای جمع‌آوری اطلاعات خود استفاده کنید و از ارائه آمار و ارقام غیرواقعی خودداری کنید.

با رعایت این نکات، روابط‌عمومی‌ها می‌توانند از اغراق گویی در فعالیت‌های خود جلوگیری کنند و جایگاه حرفه‌ای خود را در جامعه حفظ کنند.

 

انتهای پیام/

 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  فرسودگی روابط‌عمومی


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین


  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد