درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 27 اردیبهشت 1403 - 06:03   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

۷ اصل حمایتی در روابط

  ۷ اصل حمایتی در روابط


ادامه ادامه مطلب دو

برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی

  برنامه‌های انجمن متخصصان روابط‌عمومی به مناسبت روز روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب سه

فناوری، پایان شکست فتوشاپ

  فناوری، پایان شکست فتوشاپ


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی
  این روابط را عمومی می‌کند
  ضرورت راه‌اندازی رشته ارتباطات در دانشگاه‌های سراسری و آزاد ارومیه
  بیانیه موسسه کارگزار روابط‌عمومی به مناسبت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  فرسودگی روابط‌عمومی
  ضرورت گذر از ارتباطات سنتی و حرکت به سمت اطلاع‌رسانی نوین
  چشم‌انداز روابط‌عمومی در ایران: امید یا چالش؟
  پایگاه و جایگاه روابط‌عمومی در ایران
  ۲۷ اردیبهشت روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی
  نقش روابط‌عمومی در جهش تولید با مشارکت مردم
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 54677صفحه نخست » فناوری نو و هوش مصنوعییکشنبه، 13 اسفند 1402 - 14:16
هوش مصنوعی مولد قانون 234 ساله را به چالش می‌کشد
نوشته الکس رایسنر - نوشتن یک اثر خلاقانه، چه کتاب و چه هر چیز دیگر، فرآیندی زمان‌بر و طاقت‌فرساست. رالف الیسون هفت سال طول کشید تا "مرد نامرئی" را بنویسد، جی.دی. سالینجر حدود 10 سال برای نوشتن "ناتور دشت" وقت صرف کرد و جی.کی. رولینگ حداقل پنج سال را صرف اولین کتاب "هری پاتر" کرد. نویسندگان با امید به انتشار اثر خود این ریسک را می‌پذیرند، اما هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد. یکی از انگیزه‌های اصلی نویسندگان برای خلق اثر، حق چاپ است.
  

شبکه اطلاع‌رسانی روابط‌عمومی‌ ایران (شارا) || هوش مصنوعی مولد، قانونی 234 ساله را به چالش می‌کشد و ممکن است در نهایت حق چاپ را از نقطه شکست عبور دهد و معنای داشتن جامعه خلاق در این فرآیند را تغییر دهد.

نوشتن یک اثر خلاقانه، چه کتاب و چه هر چیز دیگر، فرآیندی زمان‌بر و طاقت‌فرساست.

رالف الیسون هفت سال طول کشید تا "مرد نامرئی" را بنویسد، جی.دی. سالینجر حدود 10 سال برای نوشتن "ناتور دشت" وقت صرف کرد و جی.کی. رولینگ حداقل پنج سال را صرف اولین کتاب "هری پاتر" کرد.

نویسندگان با امید به انتشار اثر خود این ریسک را می‌پذیرند، اما هیچ تضمینی برای موفقیت وجود ندارد.


یکی از انگیزه‌های اصلی نویسندگان برای خلق اثر، حق چاپ است.

چه کسی حاضر است زمان و انرژی زیادی را صرف نوشتن یک کتاب کند، اگر هرکسی بتواند بدون هیچ عواقبی آن را کپی و منتشر کند؟

این دلیلی است که پشت بسیاری از شکایت‌های نقض حق چاپ علیه شرکت‌های هوش مصنوعی است که از ده‌ها هزار کتاب دارای حق چاپ برای آموزش سیستم‌های هوش مصنوعی خود استفاده می‌کنند.

یکی از این شکایت‌ها به "سرقت سیستماتیک در مقیاس انبوه" اشاره می‌کند و شرکت‌های هوش مصنوعی را با خطر پرداخت غرامت‌های سنگین مواجه می‌کند.

در مقابل، شرکت‌هایی مانند OpenAI و Meta استدلال می‌کنند که مدل‌های زبانی آن‌ها از کتاب‌ها "یاد می‌گیرند" و مانند انسان‌ها، آثار "اصلی و تحول‌آفرین" تولید می‌کنند.

به این ترتیب، آنها مدعی هستند که هیچ کپی‌برداری صورت نمی‌گیرد و آموزش مدل‌های هوش مصنوعی با استفاده از کتاب‌ها قانونی است.

متا در پاسخ به یکی از این شکایت‌ها در پاییز گذشته با اشاره به مدل هوش مصنوعی خود گفت: "استفاده از متون برای آموزش LLaMA برای مدل‌سازی آماری زبان و تولید بیان اصلی، طبیعتاً دگرگون‌کننده و استفاده منصفانه است."

این بحث پیچیده‌ای است که به سوالات مهمی در مورد خلاقیت، مالکیت معنوی و نقش هوش مصنوعی در جامعه خلاق اشاره می‌کند. هنوز مشخص نیست که در نهایت چه نتیجه‌ای خواهد داشت، اما واضح است که هوش مصنوعی مولد، چالش‌های جدیدی را برای قوانین و هنجارهای موجود در دنیای خلاقیت ایجاد می‌کند.

سوالاتی برای تفکر:
آیا هوش مصنوعی می‌تواند خلاق باشد؟
چه کسی مالکیت معنوی آثار تولید شده توسط هوش مصنوعی را دارد؟
چگونه می‌توانیم از حقوق خالقان در دنیای هوش مصنوعی محافظت کنیم؟
نقش هوش مصنوعی در جامعه خلاق آینده چیست؟

تاریخ انتشار: 29 فوریه 2024
منبع انگلیسی: theatlantic
منبع فارسی: شارا

 

انتهای پیام/

 

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  ۷ اصل حمایتی در روابط


  درک جعل عمیق و راه‌های مقابله با آن


  هفت اشتباه زبان بدن


  قانون کارما: هر چه بکاریم همان را درو می‌کنیم


  برندسازی کارفرمایی برای استارتاپ ها


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  چند نکته در مورد بهترین راه برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی


  چرا «روز ملی ارتباطات و روابط عمومی» و «روز جهانی ارتباطات و جامعه اطلاعاتی» از تقویم رسمی کشور حذف شد؟


  عذرخواهی و گلایه‌های عضو باسابقه شورای روابط‌عمومی استان مازندران


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد