درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
پنجشنبه، 17 خرداد 1403 - 20:59   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی

  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله

  مه مغزی طولانی کووید: تاثیر و راهبردهای مقابله


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  تنها کارمند روابط‌عمومی توییتر استعفا داد
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  روابط‌عمومی‌های عزیز…
  آینده روابط‌عمومی در سال 2024: عبور از مرزها
  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد
  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش
  ایجاد بینش مشتری
  تفسیر جلد کتاب هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل
  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید
  محاسبات کوانتومی: مرز بعدی فناوری یا خطری برای آینده؟
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 9253صفحه نخست » آخرین رویدادهای روابط عمومیچهارشنبه، 7 اسفند 1392 - 13:11
گفتگو با بنیانگذار حرفه روابط عمومی فیلم در سینمای ایران
شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روشنایی، بازیگر و بنیانگذار حرفه روابط عمومی فیلم در سینمای ایران با اشاره به اهمیت پژوهش در روابط عمومی گفت که حرفه روابط عمومی در سینما فاقد کتاب‌های آموزشی و پژوهشی است.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روشنایی، بازیگر و بنیانگذار حرفه روابط عمومی فیلم در سینمای ایران با اشاره به اهمیت پژوهش در روابط عمومی گفت که حرفه روابط عمومی در سینما فاقد کتاب‌های آموزشی و پژوهشی است.

 

روشنایی به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: من پست روابط عمومی در فیلم‌های سینمایی را در سال 1375 با فیلم «معجزه خنده» به کارگردانی یدالله صمدی ایجاد کردم. 

وی در پاسخ به این سوال که «آیا قصد دارید شرح و توضیح حرفه روابط عمومی در فیلم و تجربیات خود در این حوزه را در قالب یک کتاب منتشر کنید؟» گفت: هر زیر مجموعه یا بخشی از سینما قابلیت چاپ کتاب را ندارد؛ هر چند ماندگاری این حوزه نیازمند انتشار کتاب است. 

روشنایی افزود: معرفی فعالان حوزه روابط عمومی فیلم نیز می‌تواند هم از طریق انتشار کتاب و هم از طریق سایت و انجمن صنفی این حوزه انجام شود. برخی موضوعات خاص نیز در این حوزه مانند تاثیر تبلیغات بر فروش‌ فیلم‌ها در جریان‌های سینمایی ایران، نیازمند پژوهش و انتشار کتاب است. 

این بازیگر در ادامه با اشاره به لزوم پژوهش در زمینه تاریخ و نحوه ظهور و علم روابط عمومی گفت: من به تازگی به این نتیجه رسیدم که باید درباره موضوع روابط عمومی و ظهور و زوال این حرفه در جریان‌های سینمایی در ایران کار پژوهشی انجام شود؛ چرا که سینما برای زنده ماندن نیاز به مخاطب دارد و جذب مخاطب نیز به اطلاع‌رسانی درست باز می‌گردد. 

وی همچنین با اشاره به دلایل کم شدن مخاطبان فیلم‌های ایرانی گفت: در مناسبات سینمایی ایران معمولا تهیه کننده فیلم سود خود را در مرحله تولید دریافت می‌کند و همین مساله باعث شده تا فعالیت و حتی هزینه‌ای برای تبلیغات فیلم انجام ندهد که چرایی این مساله نیازمند پژوهش است. 

روشنایی در ادامه اظهار کرد: من تاکنون صرفا توفیق مطالعه کتاب را داشتم و فعالیتی در زمینه نشر کتاب نکردم. یک بازیگر و یا فعال روابط عمومی فیلم باید مطالعات بسیاری در حوزه‌های مختلف اعم از کتاب‌های حوزه‌های ادبیات، فلسفه، دین و مذهب و جامعه‌شناسی داشته باشد و من تاکنون توانسته‌ام در این باره مطالعه کنم.  شاید هم به دلیل فعالیت بسیار ژورنالیستی نتوانسته‌ام در زمینه ترجمه و یا تالیف کتاب کاری انجام دهم. روزمره گی ما روزنامه‌نگارهای قدیمی سبب شده که برخی از ما همان روزنامه‌نگار باقی بمانیم. 

روشنایی متولد 1336 تهران، بازیگر سینما و تلویزیون است. او در سال 1375 به عنوان بنیانگذار حرفه مدیر روابط عمومی در سینمای ایران در فیلم «معجزه خنده» به کارگردانی یدالله صمدی شناخته شد. 

از میان آثار شاخصی که روشنایی مدیریت روابط‌ عمومی آن‌ها را بر عهده داشته است می‌توان به؛ «شب‌های روشن» کارگردان فرزاد موتمن، «باغ فردوس، پنج بعد از ظهر» کارگردان سیامک شایقی، «ایستگاه مترک» کارگردان علیرضا رییسیان، «سارای» کارگردان یدالله صمدی، «شبانه» کارگردان کیوان علی‌محمدی و امید بنکدار، «پستچی سه بار در نمی‌زند» کارگردان حسن فتحی، «مومیایی 3» کارگردان محمدرضا هنرمند و «هفت ترانه» کارگردان بهمن زرین‌پور، اشاره کرد. 

روشنایی از سال 1367 به عنوان مسوول تبلیغات و اشتراک در مجله فیلم مشغول به کار شد و پس از آن در نشریات مختلفی مانند گزارش فیلم، سینما، سروش، هم میهن، خرداد، فتح، سینمای‌نو و چند نشریه دیگر به فعالیت خود ادامه داد. 

او همچنین بازیگری در سینما را سال 1372 با بازی در فیلم «سارا» به کارگردانی داریوش مهرجویی آغاز کرد و تاکنون در سریال‌ها و فیلم‌های بسیاری مانند «نارنجی پوش»، «جایی نزدیک به زمین»، «دموکراسی تو روز روشن»، «شوکران»،‌«مومیایی 3»، «روز شیطان»، «خواهران غریب»، «سارا» و «آدم برفی» و همچنین سریال‌های «کلاه پهلوی» و «سریال نفوذ» به ایفای نقش پرداخته است.

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی برگزار می‌شود


  چگونه گیمیفیکیشن می‌تواند تعامل کارکنان را افزایش دهد؟


  ۴ نکته برای متخصصان روابط‌عمومی


  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


  نقش روابط‌عمومی در افزایش پایداری کشاورزی


  نقاب دروغ: ریشه‌یابی دروغگویی در جوامع


  استراتژی رشد: ایجاد و محافظت از ارزش


  چت‌جی‌پی‌تی جدید: 12 درخواست تغییر بازی که قبلا امتحان نکرده‌اید


  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد