درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 19:26   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود
  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 15848صفحه نخست » مقالات روابط عمومیدوشنبه، 4 اسفند 1393 - 11:34
روابط عمومی استراتژیک
بحث روابط عمومی در حوزه مدیریت استراتژیک سلسله مراتبی است منتها جای روابط عمومی در وزارت‌خانه باید در کنار وزیر و در سازمان باید در کنار مدیرعامل باشد. در فرایند مدیریت استرتژیک هم‌خوانی‌های کلی مشخص می‌شوند و در راستای خط‌مشی، طرح‌ریزی استراتژیک صورت می‌کند یعنی ماموریت تبیین می‌شود و اهداف تعریف می‌شوند.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)- روابط عمومی استراتژیک، روابط عمومی است که در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک سازمان دخالت داشته باشد و برای این کار مدیر روابط عمومی باید از لحاظ احراز شغل در حد مدیرعامل و معاون دستگاه باشد و دوم برای خود طرح‌ریزی استراتژیک داشته باشد.


در بحث مدیریت استراتژیک تاکید بر این است که هر سازمان باید ماموریت خود را تعریف کند و در راستای ماموریت تعریف شده اهدافش را مشخص و برای تحقق اهداف باید استراتژی خاص خود را تعیین نماید؛ حال روابط عمومی در راستای تحقق اهداف سازمان باید طرح‌ریزی استراتژیک داشته باشد یعنی باید بگوید که در برنامه 5 ساله سوم توسعه، سازمان فوق چه ماموریت‌ها و چه اهدافی دارد و من به عنوان روابط عمومی چه فعالیتی می‌توانم انجام دهم تا سازمان به اهدافش دست یابد.


حال اگر بخواهیم به مدیریت با نگرشی استراتژیک نگاه کنیم مدیر روابط عمومی در سازمان نه در زیرمجموعه بلکه باید یک مجموعه باشد در کنار رئیس سازمان با پتانسیل‌های لازم، امکانات رسانه‌ای، تیم کاری که انواع خدماتی که لازم می‌باشد را انجام دهد. اگر جایگاه مدیر روابط عمومی در کنار رئیس سازمان باشد و شرایط احراز این پست در حد معاونین سازمان‌ها باشد او می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های استراتژیک سازمان شریک باشد یعنی در واقع مدیر روابط عمومی این نیست که تصمیم گرفته شده را اجرا کند بلکه باید خود در تصمیم‌گیری‌های سازمان حضور داشته باشد چرا که وقتی حضور داشته باشد پتانسیل‌های روابط عمومی را مطرح می‌کند، نارسایی،‌ ناتوانی‌ها را بررسی می‌نماید.


بحث روابط عمومی در حوزه مدیریت استراتژیک سلسله مراتبی است منتها جای روابط عمومی در وزارت‌خانه باید در کنار وزیر و در سازمان باید در کنار مدیرعامل باشد. در فرایند مدیریت استرتژیک هم‌خوانی‌های کلی مشخص می‌شوند و در راستای خط‌مشی، طرح‌ریزی استراتژیک صورت می‌کند یعنی ماموریت تبیین می‌شود و اهداف تعریف می‌شوند.


روابط عمومی تنها چشم و گوش سازمان نیست بلکه وسیله‌ای موثر برای تحقق هدف‌های سازمان نیز هست. البته با شناخت محیط بیرون و درون سازمان (تهدید و فرصت‌ها) حس‌گر خوبی برای جمع‌آوری اطلاعات است. پس در روابط عمومی است که باید تصمیم‌گیری‌های استراتژیک صورت گیرد چرا که کلیه اطلاعات دست اول در روابط عمومی است که با شناخت محیط و تعیین وضعیت رقابتی باید برنامه‌ریزی صورت گیرد.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد