درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
جمعه، 28 اردیبهشت 1403 - 18:05   

فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی

  فراخوان دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی


ادامه ادامه مطلب یک

رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد

  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد


ادامه ادامه مطلب دو

سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود

  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود


ادامه ادامه مطلب سه

تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند

  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  سام آلتمن می‌گوید نمی‌تواند برای غذا خوردن بیرون برود
  تبلیغات سامسونگ اپل را به خاطر فاجعه بازاریابی له می‌کند
  پوستر دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی چه چیزی را نشان می‌دهد؟
  ملازاده سکاندار روابط عمومی بیمه دی شد
  ضرورت ارتقای جایگاه روابط عمومی در صنعت بیمه
  رئیس اوپن‌ای‌آی اولین تصویر تولید شده توسط GPT-4o را به اشتراک می‌گذارد
  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی
  روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی، فرصتی برای بهره‌مندی از هوش مصنوعی در روابط‌عمومی
  پنج عنوان شغلی جدید در حوزه روابط‌عمومی تعریف شد
  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 6948صفحه نخست » شنبه، 18 آبان 1392 - 04:09
بررسی عوامل موثر بر اثربخشی تبلیغ با توجه به سواد سلامتی،1392
نویسنده : سید سعید احمدی
  

چکیده:

 امروزه از یک سو سازمان ها،برای شناساندن و معرفی کالاها و خدمات خود و اعلام وجه تمایز آن با کالاهای مشابه،با بکارگیری رسانه های مختلف تبلیغاتی، می کوشند پیام های تاثیرگذاری را به منظور ترغیب مخاطبان به خرید ارسال کنند و از سوی دیگر،مردم با انواع تبلیغ از طریق رسانه های گوناگون در هر زمان و مکانی محاط شده اند؛ این در حالی است که آنچه در بحث تبلیغات حائز اهمیت است،ارزیابی میزان اثربخشی آن است. سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که دستیابی به هدف تبلیغاتی چگونه میسر می‌شود؟،چگونه می‌توان مشتریان را به بهترین شکل مجذوب خود ساخت؟ و چگونه می‌توان محصول را به موثرترین شکل معرفی کرد؟ جوابی که به سوال "چگونه؟" داده می‌شود بیانگر استراتژی اتخاذ شده است. مالک یا تعیین‌کننده استراتژی تبلیغاتی، فرد یا سازمان تبلیغ‌کننده است. اساساً استراتژی در سطح زیرین سیاستهای کلی و به منظور دستیابی به اهداف تعیین شده قرار می‌گیرد. استراتژی نشان می‌دهد چه ترکیبی از خصوصیات کلیدی باید برقرار باشد. این تحقیق یک مطالعه مروری بوده و تحقیقات مرتبط از سال 1965 را مورد بررسی قرار داده و به جای ارائه فرضیه،اقدام به ارائه پیشنهاداتی منتج شده از روابط مورد آزمون در خصوص متغیرهای تحقیق کرده است. پژوهش حاضر میتواند در راستای نتایج حاصل از آن،بدلیل ارائه اطلاعات مفید در حوزه بازاریابی،برای محققان،مدیران و بازاریابان ارزشمند باشد.

واژگان کلیدیکاربرد بازار،سهولت بازار،امنیت بازار،سرگرمی بازار،جو بازار،خودشناسی،خلق و خو،درگیری کلی تبلیغات، درگیری رسانه ای،درگیری با پیام،درگیری خلاق،تبلیغات بهداشتی،عوامل موثر در اثربخشی.

 

مقدمه
در قرن بیست و یکم برای آنکه هر فرد، کارکردی مطلوب داشته باشد، باید حائز طیف وسیعی از توانایی ها و شایستگی ها و در اصل، بسیاری از «سوادها» باشد؛این «سوادها» از توانایی خواندن یک روزنامه تا درک اطلاعاتی که یک کارمند بهداشتی ارائه کرده، دارای تنوع،پویای و قابلیت انعطاف،هستند(فرشته مجلسی،1391).سواد سلامت  عبارت است از: ظرفیت کسب، پردازش و درک اطلاعات اساسی و خدمات مورد نیاز برای تصمیم گیری های مناسب در زمینه سلامت ( فرشته مجلسی،1391). ازآنجایی که مصرف کنندگان نقطه عطف تمام فعالیت ها وتلاش های بازاریابی هستند. بازاریابی موفق با درک چرایی وچگونگی رفتار مصرف کنندگان آغاز می شود.مطالعه و بررسی عواملی که  بروی رفتارمصرف کننده تاثیر گذارهستند و بررسی میزان تاثیر هریک از این عوامل باعث شناخت و درک مناسب ازرفتارمصرف کننده می گردد که بازاریابان فقط دراین صورت قادر خواهند بود محصولاتی را ارائه کنند که مطابق با نیازهای و خواسته های مصرف کننده باشد درهمین راستا  کاتلر (1379) تبلیغات را هرگونه ارائه وعرضه ایده ها،کالا یا خدمات از یک واحد تبلیغاتی، فرد یا موسسه که مستلزم پرداخت هزینه باشد،تعریف می کند. اما در این میان تبلیغی اثربخش  است که بتواند توجه مخاطب را جلب کرده،تاثیری خاطره انگیز داشته باشد و کنش خرید مخاطبان را تحریک نموده و دریافت حسی مخاطبان را بیدار نماید (پورکریمی،1381(. 

 

 

http://marketingarticles.ir/marketing

 

 

 

   
  

فايل ها الصاقي:

اخبار مرتبط:

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  هفت گام برای توسعه روابط‌عمومی


  8 راه برای تقویت رابطه ایمنی عمومی - جامعه با روابط‌عمومی


  مدیریت بحران و شش مولفه اساسی آن


  مرجعیت رسانه‌ای


  در نکوهش چاپلوسی و رفتارهای منافقانه


  فرسودگی روابط‌عمومی


  کاربردهای بازخورد ساندویچی در روابط‌عمومی


  قدرت گوش دادن فعال


  ارتباطات پایدار و نقش روابط‌عمومی‌


  روابط‌عمومی در ایران؛ مصائب و چشم‌انداز


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد